Od dnia 22 grudnia 2022 roku, na terenie Wielkiej Brytanii zmieniły się przepisy, które dotyczą branży transportowej. O tych zmianach, w sposób szczegółowy pisaliśmy tutaj: Zmiana przepisów dla przewozów z Uni Europejskiej do Wielkiej Brytanii – Kancelaria transportowa (koben.pl).
Zgodnie z deklaracją Ministerstwa Transportu Wielkiej Brytanii, Izba Gmin przyjęła rozwiązanie, zgodnie z którym zawiesiła do dnia 31 marca stosowanie sankcji, w tym nakładanie kar pieniężnych za naruszenia takie jak:
- Zakaz wykonywania przez przewoźników z Unii Europejskiej jednej operacji przewozu kabotażowego po wjeździe bez ładunku do Wielkiej Brytanii. Po zmianie przepisów, które weszły już w życie, Polscy przewoźnicy mogą realizować transport kabotażowy dopiero po rozładunku w Wielkiej Brytanii. Obowiązuje także limit, tj. maksymalnie dwie trasy krajowe w ciągu 7 dni.
- Zlikwidowanie dla przewoźników z UE możliwości wykonywania transportu kombinowanego (niektórych rodzajów transportu intermodalnego, w którym towary są przewożone w tej samej jednostce ładunkowej lub pojeździe przy użyciu dwóch lub więcej rodzajów transportu na terenie Wielkiej Brytanii przez przewoźników unijnych).
- Zlikwidowanie możliwości wykonywania przewozów międzynarodowych pomiędzy Wielką Brytanią a krajami trzecimi (spoza UE) na podstawie licencji wspólnotowej.
W związku z tym, że okres przejściowy dobiega końca, przypominamy o tych zmianach i kończącym się okresie przejściowym.