Uważność, skupienie i skrupulatność – to podstawy przy podejmowaniu nowego zlecenia transportowego. Pośpiech i braki w dokumentacji mogą kosztować Ciebie i Twoją firmę wiele nerwów i pieniędzy.
Wielokrotnie w ramach prowadzonych przez Kancelarię Transportową KOBEN spraw zalecamy naszym Klientom, by dokładnie dokumentowali negocjacje poprzedzających podjęcie zlecenia transportowego. Podstawą do udanej współpracy jest bowiem szczegółowe zapoznanie się z treścią zlecenia i bieżące dokumentowanie ustaleń między stronami.
W jednej ze spraw wygranych przez Kancelarię Transportową KOBEN doszło do zawarcia umowy, w której wyraźnie określono, że wysokość pojazdu nie może przekraczać 3,8 m. Takie ograniczenie wynikało z parametrów bramy wjazdowej na miejscu rozładunku. Przewoźnik poinformował zleceniodawcę, że dysponuje pojazdem o wysokości 4,0 m. Zleceniodawca zaakceptował pojazd, twierdząc, że po upuszczeniu powietrza z poduszek naczepy oraz z opon pojazd osiągnie wymaganą wysokość.
Na załadunek podstawiono pojazd o wysokości 4,0 m. Po załadowaniu towaru pojazd ruszył w trasę. Dojeżdżając do bramy wjazdowej na rozładunku, kierowca podjął próbę obniżenia wysokości pojazdu poprzez upuszczenie powietrza z poduszek naczepy oraz opon – zgodnie z zaleceniami zleceniodawcy. Mimo to nie udało się osiągnąć wymaganej wysokości i przejechać przez bramę wjazdową. Towar rozładowany został w miejscu oddalonym o kilkaset kilometrów od umówionego miejsca rozładunku. W związku z powyższym zleceniodawca obciążył przewoźnika karą w wysokości ok. 1 400 euro za nieprawidłowe wykonanie zlecenia. Wymierzoną karę potrącił z frachtu należnego przewoźnikowi za inne zlecenie.
Przewoźnik zwrócił się do Kancelarii Transportowej KOBEN o pomoc w dochodzeniu frachtu w części pomniejszonej potrąceniem. Po przeprowadzeniu postępowania sąd zasądził na rzecz naszego Klienta brakującą kwotę 1 400 euro, uznając potrącenie za bezzasadne. Ponadto kwotę należną do zapłaty powiększono o odsetki oraz zwrot kosztów postępowania. Choć ta sprawa zakończyła się na korzyść naszego Klienta, poniósł on koszty pod postacią poświęconego czasu i nerwów. Aby uniknąć tego typu sytuacji i zachować płynność pracy, stanowczo zalecamy uważność podczas podejmowania nowych zleceń transportowych.